Innowacja terapeutyczno- edukacyjna ,, Grafomotoryka z ortografią” stanowi integralną część programu wychowawczego i programu profilaktyki naszej szkoły. Zaplanowana jest na cały rok szkolny i działa w trosce o rozwój grafomotoryczny dzieci na osnowie zasad poprawnej pisowni ortograficznej.
Obok profilaktyczno- terapeutyczno- dydaktycznych, realizuje także cele wychowawcze. Rozwija pozytywne emocje, motywację do pokonywania trudności w sferze grafomotorycznej i ortograficznej.
Łączy przyjemne z pożytecznym.
Innowacja zagospodarowywała zajęcia specjalistyczne i wolny czas uczniów z klasy II , III i IV.
W jej części pierwszej ,, Ortograficzne zwierzęta” osiągnęliśmy następujące cele.
- Wyrównanie dysharmonii rozwoju emocji dzięki aktywności grafomotorycznej.
A w praktyce: Do aktywności innowacyjnej przystępujemy z radością!
- Motywowanie do pokonywania trudności organizacyjno- decyzyjno- wykonawczych uczniów.
Teraz: Każda praca jest pełna naszych serc i umysłów, gotowa do ekspozycji na korytarzu szkolnym. Zapraszamy do oglądania ich!!
- Dziecko świadomie łączy aktywność grafomotoryczną z edukacyjną.
Wiemy, że grafomotoryczna metoda ułatwia poprawność zapisu ortograficznego. Udało się. Polecamy ją każdemu z Was !!!
Poczuliśmy wiatr w grafomotoryczno- ortograficznych skrzydłach- więc ciąg dalszy nastąpi…