Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w Czaplinku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Czaplinku.
- Data publikacji strony internetowej: 2011-01-13
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-07-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych.
- Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
- Część plików opublikowanych na stronie to scany dokumentów opublikowane w formacie pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego
- rozpoznawania tekstu(OCR), w związku z czym mogą występować trudności z ich odczytaniem poprzez czytniki ekranu.
- Serwis zawiera DOC, XLS z nieoprawną logiczną strukturą dokumentu, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
- W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowane były poprawnie.
Wyłączenia
- Część filmów została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-11
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-11
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Renata Urbańska.
- E-mail: kontakt@spczaplinek.pl
- Telefon: 227268341
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Czaplinku
- Adres: ul. Szkolna 5
05-530 Czaplinek - E-mail: kontakt@spczaplinek.pl
- Telefon: 227268341
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Wejście do budynku szkoły z podjazdem dla wózków inwalidzkich i szerokimi drzwiami.
- Przy wejściu szatnia dla dzieci.
- Budynek szkoły w przeważającej części parterowy, nad jedną częścią dobudowane jest piętro.
- Parter szkoły w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych.
- W salach lekcyjnych i łazienkach brak progów.
- Korytarz główny jest przestrzenny i nie posiada barier architektonicznych.
- Budynek nie posiada windy.
- W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystentem i psem przewodnikiem.
Informacja na temat rozkładu pomieszczeń jest przekazywana przez dyżurującego pracownika.