Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w miejscem stwarzania warunków do wszechstronnego rozwoju kluczowych kompetencji uczniów.
W myśl sentencji ,, Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają im je rozwijać” czas na kreatywność procesu uczenia się. W innowacji ,, Jestem zdolny, ale jak?” uczestniczą uczniowie klasy siódmej i ósmej. Wyróżnia się ona interdyscyplinarnością łączącą przedmiot geografii z psychoedukacją kreatywności.
Działania jakie wykonamy, pozwolą nam odpowiedzieć na podstawowe pytania.
- Jak się rodzą i czym są nasze zdolności i uzdolnienia?
- Jestem zdolny, ale jak?
- Jak wykorzystać swój potencjał w praktyce szkolnej i osobistej?
- Jak osobisty sukces może stać się kreatorem własnej przyszłości?
Mamy za sobą pierwszy etap– diagnozę rozpoznającą dominujące uzdolnienia uczniów.
To już wiemy: Każdy z nas posiada wiele zdolności i uzdolnień. Dominujące spośród nich wykorzystamy na lekcjach.
Drugi etap- przydział prac według zdolności na lekcjach geografii :
To się odbyło.
Temat przewodni: Morze Bałtyckie- w klasie VII.
Odkryliśmy nową dla nas wiedzę o Bałtyku. Nie jest największe ani najgłębsze za to najmłodsze. Każda bryłka bursztynu jest świadkiem zadziwiających przemian naszej planety. Jego wody są żyzne i dość bogate w surowce mineralne. W wakacje docenimy jego walory turystyczne.
Osnowa innowacji w klasie VIII: Japonia- kraj kwitnącej wiśni.
Od Japończyków możemy uczyć się poszanowania tradycji, uprzejmości, pracowitości. Uznania dla osiągnięć gospodarczych.
Japoński skrypt katakana w którym ćwiczyliśmy zapis naszych imion przyniósł nam bardzo wiele przyjemności ale musieliśmy się napracować.
Czekajcie na dalsze wiadomości innowacyjne!!!